Friday, July 15, 2011

Заешка яхния с бекон, грах и картофи / Rabbit bacon and peas stew


6-8 порции

1 заек
4 картофа
400 гр грах от консерва, може и пресен
100 гр пушени свински гърди ( пушен бекон)
1 малка глава лук
3 скилидки чесън
1 морков
1 домат, обелен
3 с.л. доматено пюре
1 с.л. песто “Дженовезе” или няколко стръка  пресен босилек
3 с.л. червен пипер
връзка магданоз
сол и черен пипер
вода

Заекът се нарязва на порции, сварява се в тенджера под налягане със сол, черен пипер, чесън, морков и лук за около 20 мин.
Забележка: по молба на съпруга ми, който предпочита месото разварено държахме месото под налягане 40 мин+ още 10, но за мен е прекалено разварено. Идеята е да се даде време на заешкото месо да се свари и към него да се добавят запържен бекон, картофи, грах, доматено пюре, червен пипер, подправки и да се остави да къкри поне още десет минути или докато зеленчуците омекнат и яхнията се сгъсти. Времето тук се явява, меко казано, относително понятие в зависимост от личните предпочитания за готовност на месото. Магданозът се слага накрая, след като яхнията се дръпне от котлона.

2 comments:

  1. Светле, вкусно, хем бекон, хем зайче!:-))
    Не съм забравила поканата, но утре тръгваме, след седмица започвам да действам.:-))))
    Сърдечни поздрави!

    ReplyDelete
  2. Не се тревожи, сигурна съм, че вече имаш и идеи:))) Аз приготвих питиетата:))) и се стягам за палатката:)

    ReplyDelete