Tuesday, November 15, 2011

Ориз с праз и маслини / Oven baked rice with leeks and olives



Време е за пости! Дали поради религиозни съображения или здравословни причини, намирам времето за идеална детоксификация и пречистване на съзнанието. У дома единодушно решихме, че до Коледа ще се опитаме да се отървем от токсините, хормоните и антибиотиците в месото и всичко блажно. През следващите няколко седмици ще готвя предимно със зеленчуци, като  няма да изключвам млякото, яйцата и рибата от менюто ни. Бих искала да намяла драстично употребата живи организми, които се съдържат в киселото мляко, маята, синьото сирене; също така количествата алкохол, като концентрати и бира; глутена. Ще следвам  диетоложки препоръки за приемане на повече алкални и неутрални храни.

Моето предложение за деня:

1 ч.ч. ориз
1 морков, нарязан нa дребно или настърган
1 глава лук, нарязан на дребно
1 стрък праз лук, нарязан на дребно
1 скилидка чесън, счукана

няколко гъби (опция)
½ ч.ч. маслини Каламата
3 ½ ч.ч. зеленчуков бульон
сол, млян черен пипер, кимион, чубрица
40 мл олио

Задушете зеленчуците в мазнината до омекване. Добавете оризът, разбъркайте до побеляването му. Налейте бульон, подправете на вкус  и оставете да покъкри за 5-10 мин на слаб огън. Изсипете в тавичка за печене. Насипете маслините и изпечете във фурна докато оризът абсорбира течността. Извадете и задушете готовия ориз за десетина минути.

5 comments:

  1. Свтланка, чудесно решение!
    Алкализирането на организма е задължително в един момент!
    На мен ми се наложи да взема такова решение през пролетта!
    Обичам праз и маслини, а добавянето на морков е внася допълнителна, ароматна нотка!
    Поздрави и хубава вечер!

    ReplyDelete
  2. Светле, представяш любима манджичка вкъщи.:-)) (даже съм публикувала моя вариант в блогчето ми)
    Разликата е в добавянето на маслинки и на морков, но мисля да опитам и твоя вариант, мисля, че пак ще е вкусотия.:-)))
    Най-сърдечни поздрави и много, много усмивки!

    ReplyDelete
  3. Дани, Мони, хубава седмица ви желая, дами!:)))

    ReplyDelete
  4. ММммного апетитно ми се стори! Чудесно предложение, още днес ще си взема праз:)

    ReplyDelete
  5. Привет, Марта! Благодаря! И аз ще си взема още праз :))) току що ми се завъртя друга идея в главата!:)))) Сърдечни благопожелания!

    ReplyDelete