Friday, November 18, 2011

Леща по мъжки / Lentil & garlic soup


Нарекох днешното предложение така, защото лещата бе сготвена от съпруга ми, при това по възможно най-практичния и бърз начин. J И не мога да отрека, че беше една изключително вкусна леща! J Споделям за онези от моите читатели, които се надпреварват с времето и отделеното внимание им в кухнята е ограничено.

В блога ми има още три предложения с леща, ако желаете разнообразие погледнете и тях:

Леща по мъжки

400 гр  кафява леща
1 л. вода
1 морков
стрък целина
1 глава чесън
½ глава лук
2 с.л. Вегета
2 с.л. чубрица
сол на вкус
30 мл олио
1 с.л. червен пипер


Лещата се почиства и проверява за камъчета. Измива се.  Зеленчуците се режат, както  се вижда от снимката -на едро J , а скилидките чесън се оставят цели. Всичко се бухва в тенджерата под налягане, налива се водата и се вари според заръките за употреба на тенджерата под налягане. След 10 мин  капакът се отваря  и лещата се оставя да къкри още десетина минути.
Да ви е сладко! J

2 comments:

  1. Бравос на мъжа ти! И аз бухвам всичко наведнъж, когато готвя леща, но признавам, че не в тенджера под налягане, не че нямам, просто ме е страх да работя с нея :)))
    Това зеленичкото е предполагам стръка целина или има и чушки? Аз обичам леща, но си готвя предимно за себе си, защото другите двама са големи претенции френски :))
    Хубав уикенд :)

    ReplyDelete
  2. Зеленичкото е целината, тук (в Канада) е такава, като зеленчук, с едни огромни, дебели стръкове/стебла :))) А с мъжът ми се конкурираме в кухнята:)))-шегувам се (!):) Той умее и обича да готви, а аз използвам тези му заложба и страст, когато имам интерес;))))))))

    ReplyDelete